15. mars 2006

Det stopper aldri

Enda et musikkmeme, som jeg denne gangen tok meg friheten til å kutte litt i. Meme-puritanere kan finne originalen hos Roy Søbstad.

1. Den første låta som du kan huske å ha hørt/likt?
Ugly Kid Joe - Cats In The Cradle var i hvert fall den første jeg kjøpte på singel.
2. Ditt første musikalske idol?
Michael Jackson.
3. Din første musikkposter på veggen?
Et digert portrettbilde av ansiktet til Michael Jackson som fylte hele soveromsdøra. Dessuten har jeg et utydelig minne om en New Kids On The Block-plakat (datidens Backstreet Boys), det var i den vonde tiden.
4. Din første musikk-kassett?
Michael Jackson - Dangerous
5. Din første LP?
Kjøpte ikke LP-er.
6. Din første CD?
Et eller annet med de gla'kristne skrotingene i Børud-gjengen. Å være dobbel prestesønn har bydd på en og annen forstyrrende opplevelse opp igjennom årene.
7. Din første musikk DVD?
KoRn - Deuce, tror jeg. Begynte ikke å kjøpe musikk-DVD-er før for noen år siden.
8. Din beste musikkopplevelse?
Her har jeg heldigvis hatt altfor mange til at jeg kan nevne noen få. Ti år med gode opplevelser lar seg ikke oppsummere i noen få setninger.
9. Kuleste plate-cover?
Det finnes fortsatt bare én klassiker:



Fun fact: På gravsteinen foran til venstre henger det en militærhjelm og (enda mindre synlig) en dogtag. Det skal dessuten være mulig å lese initialene til kunstneren et eller annet sted blant gresstråene, men de har ikke jeg klart å få øye på.

10. Hva ble spilt på stereo'n da du debuterte seksuelt?
Det husker jeg fortsatt som om det var i går: Metallica - Whiskey In The Jar. Hvilket garanterer at jeg i hvert fall ikke var for tidlig ute; jeg var 16 da den ble utgitt.
11. Hvilken musiker ville du ha hatt sex med?
Nå er jo de fleste artistene i min CD-samling det man kan kalle menn, men Marion Raven kunne jo ha vært på sin plass hvis det var veldig viktig for henne.
12. Hvilken artist ville du ikke ha møtt i en mørk bakgate?
Å møte på Fred Durst uten forvarsel hadde nok vært relativt ubehagelig.
13. Din første konsert?
The Offspring i Oslo Spektrum i juni 2001.
14. Din beste konsertopplevelse?
Seigmen på Rockefeller i februar i år er nok det beste jeg har opplevd. Å se Marilyn Manson i Oslo Spektrum i desember 2003 var også en stor opplevelse, selv om det var en dårlig konsert.
15. Din verste konsertopplevelse?
Santana på Roskilde i 2004. Vi ble stående gjennom hele konserten, selv om det var ganske redselsfulle greier.

Dette var vel gøy? Hvis du også vil heve nivået på bloggen din, kan du i bytte mot en liten penge få lov til å kopiere spørsmålene.

2 kommentar(er):

Den 16.03.2006, 02:32, sa Anonymous Anonym...

Jeg fant, jeg fant!

http://img108.imageshack.us/img108/14/mop6rf.jpg

 
Den 16.03.2006, 14:33, sa Blogger Houseman...

Har du sett. Og dogtagen henger visst på gravsteinen i midten.

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake