31. januar 2006

Tallet er fire

Thinaran utfordret meg (eller «tægget» meg som det tydeligvis heter nå for tiden) til å fylle ut dette lille skjemaet («meme»):

Fire jobber jeg har hatt:
  • Frilansjournalist i Sarpsborg Arbeiderblad: Skrev om og tok bilder av selv den minste lille begivenhet i lokalsamfunnet i fire år.
  • Sommerjobb som rydde-/hjelpegutt hos en bokhandler: Tjente 30 kroner i timen i første omgang, 35 i neste - og så 30 kroner igjen. Man skulle stige i lønn med alderen, nemlig.
  • Budbilsjåfør for Mekonomen bildelebutikk: Trivelig sommerjobb jeg lærte endel av.
  • Butikkmedarbeider på Esso (nåværende jobb): Står bak en disk og tar imot penger.


Fire filmer jeg kan se om igjen:

  • Adams Æbler - Morsom og alvorlig svart komedie med et stjernelag av danske skuespillere. Regissør Anders Thomas Jensens beste?
  • Saw II - Dårlig, men fantastisk underholdende, popkorngrøss jeg enn så lenge bare har sett én gang.
  • Manderlay - Lars von Triers andre film i trilogien om USA er mer rystende enn Dogville.
  • Star Wars: Episode III: Revenge of the Sith - Den beste av de tre nyeste i serien.

Fire steder jeg har bodd:

  • Uranienborg, Oslo: De aller første årene av livet.
  • Verdal, Trøndelag: Fram til jeg var seks år.
  • Borgenhaugen utenfor Sarpsborg, Østfold: Alle skoleårene og det første året av arbeidslivet.
  • Majorstuen, Oslo: Nåværende bosted. Det tok 20 år å komme tilbake til byen jeg ble født i.

Fire TV-serier jeg liker:

Fire matretter jeg liker:

  • Burritos med kjøttdeig
  • Biffsnadder
  • Mammas lasagne
  • (Nesten) alle typer pizza (kyllingpizzaen til Flamenco, Big One Homemade Style og mammas hjemmelagede for å være litt mer konkret)

Fire ting jeg har lyst til å gjøre før jeg dør:

  • Oppleve lykke av den litt mer langvarige typen
  • Lære meg å tenke før jeg snakker
  • Se favorittbandet mitt, Nine Inch Nails, live
  • Kjøpe leilighet

Jeg sender utfordringen videre til Siri og Nobu.


OPPDATERING: Faen har tydeligvis tatt til fornuften (?) og gjenopptatt bloggingen, så da tægger jeg han også.

3 kommentar(er):

Den 01.02.2006, 14:10, sa Anonymous Anonym...

Jeg har altfor mye fritid til å ikke meme når noen indirekte tægger meg(?).

Lagde en ny blogg. Tviler på at den vil vare (først og fremst siden navnet er dritkjipt), men jeg har funnet ut av at jeg ikke klarer meg uten å blogge. Frustrasjonen må få utløp en plass.

 
Den 02.02.2006, 14:14, sa Blogger Houseman...

Gratulerer med ny blogg, Faen, og unnskyld for at jeg har skrevet navnet ditt flere ganger. Skal redigeres bort.

Nobu: Bare hyggelig. Jeg trodde slike meme-ting var toppen av ubrukelighet, men jammen skaper det ikke litt liv blant bloggere.

 
Den 03.02.2006, 13:02, sa Anonymous Anonym...

Takk. Det med navnet gjør ingenting. Etter å ha memet er jeg ikke så anonym lenger allikevel.

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake