20. desember 2005

Juleferie

Ja, den nye jobben tok slutt etter en uke og nå står jeg på bar bakke. Jeg mistrivdes fra første stund og følte at jeg ikke fikk muligheten til å bli kjent med en ny arbeidsplass. Uten å gå for mye i detaljer hadde jeg innen uka var omme bestemt meg for å si opp og finne på noe annet, men sjefen kom meg i forkjøpet og ba meg gå to timer før jeg var ferdig med den første uka. Så nå har jeg opplevd det for første gang: Å få sparken.

Jeg burde ta dette mer alvorlig enn jeg faktisk gjør, men det har vært så voldsomt mye fram og tilbake med jobbsituasjon de siste årene at jeg ikke helt klarer å bry meg lenger. Bare i år har jeg endret situasjon fire ganger. Jeg har sagt opp en deltidsjobb jeg nå må be om å få tilbake, startet på enda et studium jeg ikke fullførte og altså fått avskjed etter en uke i ny jobb. Bare rot.

Nå skal jeg ta meg fri til over nyttår og tenke minst mulig på sjefer, referanser og eventuelle dagpenger, så kan det jo hende jeg er heldig og blir overkjørt av isbilen i mellomtiden.

2 kommentar(er):

Den 26.12.2005, 00:43, sa Anonymous Anonym...

Aj, jeg har da ikke fått inntrykk av at du har vært en slask tidligere. Ikke før nå. Hva slags jobb fikk du fyken fra?

 
Den 26.12.2005, 03:27, sa Blogger Houseman...

Jeg er ikke en slask heller, jeg har høyere arbeidsmoral enn de fleste, men jeg har en egen evne til å fucke opp. I jobbsammenheng kan jeg dessuten være vanskelig å ha med å gjøre, og jeg kan oppfattes som sutrete og klagete. Sjefen min mente i hvert fall at det ville bli for mye konflikter med meg.

Det var for øvrig en jobb som teamleder i Rimi. Jeg har vært teamleder/assisterende butikksjef i Rimi i tre år, men vel egentlig aldri vært særlig flink.

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake