17. november 2005

As I close my eyes, I feel it all slipping away

Det er frustrerende å føle at man nesten klarte det og kanskje kunne overbevist hvis man hadde husket på alt man skulle si. Jeg var på intervju hos Platekompaniet i dag, og jeg visste på forhånd at man ikke blir Norges ledende platebutikkjede ved å slurve med ansettelser, men det var likevel et lite hakk eller to tøffere enn jeg hadde regnet med. Avbrutte forsøk på å studere talte nok ikke til min fordel, og jeg tror ikke de kjøpte min lille hvite løgn om at jeg slapp militæret frivillig (det er jo nesten sant, men det tror jeg ikke hjelper så mye). På den annen side kan man lure på hva slags mennesker de skal ha til stillinger hvor man tjener 110 kroner i timen det første halve året, så jeg antar det ikke er over før den feite damen har sunget (eventuelt sendt meg et avslagsbrev). Jeg får vite sikkert om jeg kommer til neste runde på mandag, så det kommer til å bli en lang helg.

OPPDATERING: Det vil si, det gjør det ikke, for det tok mindre enn et døgn å bli innkalt til nytt intervju. I neste runde er det satt av mer tid, så da skal jeg nok klare å overbevise dem om at jeg er deres mann. Jobben er nå innenfor rekkevidden av det som er mulig.

3 kommentar(er):

Den 20.11.2005, 17:39, sa Anonymous Anonym...

La ikke merke til oppdateringen før nå. Nytt intervju er utvilsomt et godt tegn, sikkert ikke så mange andre igjen da. Hvor høye er egentlig kravene? Lykke til.

 
Den 20.11.2005, 20:29, sa Blogger Houseman...

Takk. Vet ikke hvor mye de egentlig krever, men intervjuet var tøft, de gikk veldig nøye igjennom CV-en min og ikke minst: Det var over 100 søkere og 20 av dem kom på intervju i første runde. I neste omgang håper jeg antallet er redusert til 10 eller kanskje 5, og det var snakk om to eller kanskje tre stillinger, så jeg regner med at sjansene har økt.

 
Den 15.12.2005, 00:28, sa Anonymous Anonym...

Oi..hmm, jeg skal på jobbintervju på platekompaniet imorgen og gleder meg ikke akkurat etter å ha lest hva folk har erfart fra å ha vært på det selv.. jeg er bare en 18 år gammel jente som liker musikk, ikke en hardcore puggemegihjelaltsomeravmusikkutgivelser type..så jeg får vel garantert ikke jobben..jaja, kan jo møte for å ta den beryktede testen og være fornøyd med at jeg hvertfall fikk tatt den:) hehehe..

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake