18. oktober 2005

Here we go again

Jeg har stresshodepine og kan ikke bruke noe annet enn Paracet/Ibux. Hodepinen plager meg mye og ofte, men migrenemedisin hjelper ikke når man ikke har migrene og sterkere medisiner blir man bare avhengig av. Ulempen med paracetamol og ibumetin (som såvidt jeg har skjønt er mer eller mindre det samme) er bare at man helst skal ta dem mye sjeldnere enn jeg har behov for. Hvis man tar tablettene for ofte, begynner de å virke mot sin hensikt og man må igjennom en ganske ubehagelig rehab-periode - som i verste fall varer i en uke. Dette er dag 1 ...

Det høres kanskje ut som om det bare er å la være å ta tabletter, men det er ganske sterke smerter det er snakk om. Hvis det begynner tidlig på dagen og jeg f.eks. skal på jobb eller forelesning, kan det ende med oppkast og svimmelhet innen dagen er over. Det sier seg selv at det er fristende å ty til hjelp.

Jeg skal på konsert i morgen kveld og en hodepine skal ikke få ødelegge det viktigste som har skjedd på lang tid - både sosialt og opplevelsesmessig. Men det passer mildt sagt veldig dårlig at hodepinetablettene skulle hevne seg på meg akkurat nå.