2. juni 2005

You choose the books, I choose the looks

Eller var det omvendt?

Anyways! Thinaran har fanget opp et festlig lite spørreskjema som han har sendt videre i min, og fire andres, retning. Nå begynner vi:

1) Hvor mange bøker eier du?
Kanskje 15 til sammen? Jeg har alle Elling-bøkene i pocketformat (hva jeg nå skal med dem), alle Jo Nesbø-krimromanene, Haikerens Guide til Galaksen-bøkene samlet i ett bind (på norsk), noen musikkbiografier og enkelte bøker som filmer jeg liker er basert på (Clockwork Orange, 25th Hour, Fight Club). Å bygge opp en respektabel boksamling er nok ikke det jeg har satset på, men biblioteket er hyppig besøkt.

2) Hvilken var den siste boken du kjøpte?
Jo Nesbø - Rødstrupe. Det er en stund siden. Som sagt: biblioteket.

3) Hvilken bok var den siste du leste?
Det var Jørn Lier Horst - Nøkkelvitnet. En krimroman. Dessuten begynte jeg nylig på Knut Nærum - Norsk Litteraturhistorie Fritt Etter Hukommelsen, og selv om det var en småmorsom bok, fenget den ikke nok til å la seg lese ut før fristen for å levere tilbake gikk ut. Den neste blir Knut Nærum - Krig!, tenker jeg.

4) Nevn fem bøker som betyr mye for deg, og som du har lest mer enn tre ganger.
Agatha Christie - Ti Små Negerbarn leste jeg på hytta en sommer mens jeg gikk på ungdomsskolen, og det ble starten på interessen for bøker. Dessuten hadde jeg stor glede av Ken Follett - Eye of the Needle, Chuck Palahnuk - Fight Club, Jo Nesbø - Marekors og Gunnar Staalesen - Begravde Hunder Biter Ikke.

5) Oppfordre fem personer til å fylle ut denne i sin blogg.
Siden Yetipants og Thinaran allerede har utfordret mange av de jeg har i blogg-mappen min, står vi bare igjen med Nicholas av de som skriver på norsk.

Well then! Wasn't that fun? Jeg sitter igjen med en liten inspirasjon til å utvide bokinteressen, og det var vel mye av meningen bak også.

1 kommentar(er):

Den 03.06.2005, 09:27, sa Anonymous Anonym...

Hurra! :D

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake