8. februar 2006

Things to do in Tromsø when you're (almost) dead

Kommende helg skal tilbringes i Tromsø, en by jeg aldri har vært i før, og med litt hjelp fra Ole-Christian kom man fram til ting man må få med seg i Nord-Norges hovedstad:

  • Spise hamburger på Blå Rock (byens beste, sies det)
  • Smake Mack-øl (akkurat det er vel ikke til å unngå)
  • Besøke Fokus kino (Norges nyeste)
  • Spise pizza på Yonas, fortrinnsvis taco-pizzaen
  • Vise sjefen til Ole-Christian Edward Norton-supportereffektene mine
  • Få med seg Hurra Torpedo, Surferosa, Serena-Maneesh, Briskeby, Animal Alpha, Enslaved og noen ukjente band under by:Larm
  • Tenke over at man befinner seg i et fylke hvor det bor samer
  • Savne det vi søringer tar for gitt, nemlig sol også om vinteren

3 kommentar(er):

Den 08.02.2006, 23:26, sa Anonymous Anonym...

Døh, det er faktisk mange flere samer i Oslo fylke enn det er i Tromsø. Jeg har ikke sett en samedrakt eller hørt samedialekt siden jeg så Detektor på kino i 2000.

 
Den 10.02.2006, 01:04, sa Blogger Houseman...

Sametinget har kontor i Tromsø, om ikke annet, så det henger det kanskje noen samer som møtes for å diskutere reinsdyr. Man kan tenke på at man er i en by hvor samene har grint seg til å få Sameting-kontor, hvis det ikke er spesielt nok at det bor samer i kommunen.

Dette kunne jo tolkes som om jeg har noe imot samer, men det har jeg ikke, jeg bare liker dem ikke.

 
Den 10.02.2006, 01:51, sa Blogger Brian...

Så Hurra Torpedo i Stavanger sist lørdag og det er vel få konsertopplevelser som har levd så dårlig opp til forventningene som det den gjorde. Men for all del, kjekt å ha fått det med seg.

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake