5. juni 2006

Closure

Etter hundrevis av solgte pølser, tusenvis av arbeidstimer og trolig over femti tusen betjente kunder er det over: Jeg er ferdig på Esso i Halden sentrum og med fem års mer eller mindre sammenhengende arbeid i ulike deler av butikkbransjen. Det var et tidspunkt jeg trodde at fremtiden min var å bli kjøpmann, men med tiden tar tålmodigheten slutt og man blir lei av alt som har med butikk å gjøre langt inn til beinet. Fem år var minst ett år for mye for min del, så at noen orker å holde ut uke inn og uke ut med kundebehandling i en kiosk eller på Rimi, har jeg stor respekt for. Det jeg har lært om butikk skal jeg forhåpentligvis bruke til å være en hyggelig og respektfull kunde. Det fortjener alle som står bak en disk.

Nå skal jeg jobbe på en røntgenklinikk i Fredrikstad i hele sommer (med unntak av en uke på Quart og en uke på Øya), så blir det å studere radiografi ved Høyskolen i Oslo fra og med midten av august - og forhåpentligvis klarer jeg meg uten en deltidsjobb det første studieåret. Det har jeg planer om å unne meg selv etter å ha holdt ut med dårlige sjefer og sure kunder det siste halve tiåret.