1. desember 2006

Eksamenshelvetet over

For et slit det er å være student. Gå på forelesninger, lese pensum, sitte i to og en halv veldig lang time og svare på noen eksamensoppgaver. Det går utover ligge-på-sofaen-tiden min.

Men nå er eksamen over for denne gang, jeg har tatt eksamen i strålefysikk og ganske sikkert bestått den med god margin, hvor ufortjent det enn er. Innsatsen og engasjementet har vært så som så, men man kommer langt med å ha fått med seg det aller viktigste og ved hjelp av litt gode formuleringer. Formuleringer kan nemlig brukes til å uttrykke tanker, skjule tanker og ikke minst, dekke over der ingen tanker er, og det har hjulpet meg før og vil gjøre det igjen.

Nå skal jeg ta en velfortjent frihelg etter alt maset, og så begynner nye moduler på mandag og en måned med eksamenslesning igjen før anatomieksamen 5. januar. En kaktus er på vei til Høyskolen i Oslo i posten for ikke å ha lagt den til midten av desember når vi likevel er ferdig med forelesningene før jul. Anatomiboka er 500 sider lang og inneholder et sjarmerende antall latinske ord jeg har mistanke om at ikke vil feste seg i knollen sånn helt av seg selv, så det ser vi fram til.