6. oktober 2006

Guilty pleasures

Dette memet er plukket opp hos Ole-Christian og går ut på å skrive en liste over sanger og artister man ikke helt vil vedkjenne seg at man liker - «guilty pleasures». Etter å ha erkjent min svakhet for TV-serien Friends for hele Spillegal har jeg kanskje allerede brukt opp det jeg hadde av kredpoeng, men aldri så lavt at man ikke kan synke dypere:

- Ravi & Dj Løv feat. The Monroes - Tsjeriau
- Madonna - Hung Up
- Avril Lavigne - My Happy Ending, Losing Grip og I'm With You
(kanskje aller mest den siste; det finnes trolig ikke et dummere refreng enn «Take me by the hand, take me somewhere new / I don't know who you are, but I'm with you»)
- Den første Linkin Park-plata
- WolfMother
(rimelig grusom resirkulert 70-talls-rock jeg skammer meg over at jeg lot meg rive med til å like i sommer da plata var ny og bandet Quart-aktuelle)
- Prodigy - Always Outnumbered, Never Outgunned
(man blir ikke tatt på alvor noe sted hvis man sier at man liker denne skiva. Prodigy generelt står ikke veldig høyt i kurs på denne siden av år 2000; jeg fikk i hvert fall et stygt blikk fra Platekompaniet-dama da jeg kjøpte samleskiva på releasedagen i oktober i fjor)
- Ralph Myerz and the Jack Herren Band
(debutalbumet hadde sine øyeblikk og jeg har dessuten vært på en av konsertene deres, men når man ser hvor ubrukelige og irriterende de har blitt er det lett å angre på at man noen gang brukte tid og penger på dem)

Heldigvis hører jeg for sjelden på kommersiell radio til å få med meg enkeltsanger fra hitlistene.

Jeg sender oppfordringen videre til Sancti, Wyndork, Faen, Brian og Aslak.

2 kommentar(er):

Den 07.10.2006, 02:01, sa Blogger Brian...

Jeg nekter å godta at Wolfmother er noe man trenger å føle seg skamfull for. Jeg har ikke møtt noen som ikke liker det enda, og det faller alltid i smak i en fest-setting. Greit nok, det er en resirkulert sound, men for faen, det er en BRA sound. Det er ikke som om du digger Titanic-soundtracket liksom. PS: Jeg er møkkfull på tuborg, dette kan på noen måte ha virket inn på innlegget.

 
Den 10.10.2006, 21:27, sa Blogger Houseman...

Vel, jeg føler meg i godt selskap, om ikke annet: http://www.youtube.com/watch?v=r98WLLWMq3o
:P

Som sagt var jeg på Quart-konserten i sommer og hadde utbytte av den, men når jeg hører det i ettertid høres det bare jævlig og unødvendig ut. Stemmen til vokalisten skjærer i ørene, for svarte. Det funker muligens som enkel festrock, men det er ikke musikk man kan ta på alvor og man kan like gjerne gå til originalene framfor å ta til takke med en blek kopi.

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake