18. oktober 2006

Guilty Pleasures - del 2

Oppfordringen til denne gutten kom like godt i retur, lett modifisert, med oppfordring om å lage en liste over artister eller album man har dårlig samvittighet for at man ikke liker. Her har jeg vel så mye å komme med som i forrige runde, siden jeg ofte har endt opp med å avskrive artister/musikkstiler når jeg har forsøkt å utvide musikksmaken.

- 70-tallsplatene til Tom Waits, som var mye cabaretmusikk om livet på nattklubbene. Musikalsk og tekstmessig en uinteressant periode for min del.
- Mr. Bungle, et kredibelt eksperimentelt band Mike Patton holdt på med før han ble med i Faith No More, og som han vendte tilbake til da FNM ble splittet. Jeg har California-plata, den siste de gav ut, og jeg klarer ikke å like den.
- Frank Zappa, et musikalsk og kompromissløst geni. Jeg har mest glede av de kommersielle tingene han gav ut for å finansiere det han helst ville holde på med, og har mindre sans for Hot Rats- og Freak Out!-plata.
- Cloroform og soloskivene til John Erik Kaada, som også er kredibelt og fint, men som jeg ikke har tålmodighet til å sette meg inn i. Jeg har sans for Kaada/Mike Patton-prosjektet Romances, men de andre Kaada-platene får stå i ro i hylla.
- JR Ewing og hardcore generelt. Både Ride Paranoia og Maelstrom skal visstnok være storslagne saker, men jeg klarer ikke helt å engasjere meg.

Jeg sender utfordringen videre til de som har lyst til å ta den imot.

2 kommentar(er):

Den 18.10.2006, 21:49, sa Anonymous Anonym...

Liker ikke Freak Out! sier du? Da har du tapt.

 
Den 19.10.2006, 03:30, sa Blogger Houseman...

Trist, men litt befriende å få det bekreftet.

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake