5. januar 2007

3 timer igjen

Sinnsstemning akkurat nå: Overraskende rolig, selv om det er mindre enn tre timer til jeg skal opp til eksamen i anatomi og fysiologi og jeg er flere hele kapitler unna å ha kommet igjennom pensum og ikke har sovet i natt. Jeg burde ha fått panikk og innsett at jeg er alvorlig ute å kjøre, men en liter kullsvart kaffe og vissheten om at jeg får to forsøk til hvis det skjærer seg har tatt bort skrekken for å stryke og erstattet den med en behagelig likegyldighet, samtidig som ambisjonene umerkelig har dalt fra å skulle ha en respektabel karakter, til å få godskjent med et nødsskrik og gjøre det grundigere i neste omgang. Å finne ut hvor lite man kan ha riktig på en besvarelse og likevel få den godkjent, er vel en erfaring man like gjerne kan skaffe seg tidlig i studiet.

OPPDATERING KL. 10.30: Det som kan sies om besvarelsen jeg leverte for en halvtime siden, er at den var fort gjort å skrive og ikke ble så veldig bra.