31. august 2008

Last.fm visualisert

I rekken av måter å presentere sin Last.fm-konto for andre har jeg kommet over (via DiskuterFilms forum) en side som genererer et Wordle-bilde, eller en «ordsky», av Last.fm-profilen din basert på hvor ofte en artist har blitt spilt. Gå hit og skriv inn Last.fm-brukernavnet ditt i tekstboksen, kopier teksten som dukker opp på neste side, og gå videre til Wordle-generatoren for å gjøre om oppramsningen av artister til et jpg-bilde. Min ordsky ble seende slik ut:


Heldigvis rensket jeg ut all gammel nu metal og andre feiltrinn ved å nullstille profilen for halvannet år siden, men utvalget er ganske representativt for musikksmaken av i dag, selv om mange av artistene hadde fortjent større plass. I forhold til bare å ha hørt på Metallica store deler av videregående, er ikke dette så halvgærent. Hvordan ser din profil ut i visualisert form?
.

Etiketter: , ,

1 kommentar(er):

Den 31.08.2008, 16:15, sa Blogger Isobel...

Gøy. Her er min: http://wasp-in-a-jar.blogspot.com/2008/08/jeg-flger-houseman-og-lager-en-wordle.html

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake