31. mars 2007

Jeg er 44,21 prosent mainstream!

Eller rettere sagt var det på denne tiden i fjor da jeg fortsatt brukte iTunes til å spille av musikk (nå brukes det nesten bare som mellomledd mellom CD-ene mine og iPod-en). I dag hadde prosenten forhåpentligvis blitt endel lavere siden jeg har utvidet musikksmaken endel i litt alternativ retning.

Hvor mainstream er du? Ta mainstream-testen!

Du trenger en Last-FM-profil. Hvis du ikke har en allerede, kan jo dette være en god anledning til å skaffe en.

6 kommentar(er):

Den 01.04.2007, 00:36, sa Blogger Christus...

iTunes synkroniseres med iPoden, så antall avspillinger på iPoden blir lagret i iTunes når du kobler den til.

Om dette videre synkroniseres med last.FM har jeg ingen erfaring med, en sånn konto har jeg ikke ...

 
Den 01.04.2007, 00:48, sa Blogger Houseman...

Aha. Hvis det lages en felles spilleliste blir vel det registrert hos Last-FM også, vil jeg tro. Pluginen har ikke vært installert på en syv-åtte-ni måneder, så det kan jo ha noe med saken å gjøre.

 
Den 03.04.2007, 13:31, sa Anonymous Anonym...

Jeg er 26,51% mainstream. Trodde ikke jeg var så ønndagrævnd, siden både Foo Fighters, Beck, Beastie Boys og The White Stripes ligger inne på topplista mi. Nuvel.

-Tryggve

 
Den 04.04.2007, 13:25, sa Blogger Franz Biberkopf...

Jeg landet på 1.80% mainstream … En del av de mer obskure greiene jeg hører på, som all støyen og en del norsk jazz, som drar ned.

 
Den 04.04.2007, 16:49, sa Blogger Houseman...

1,80, faktisk ... Et stykke unna det resultatet jeg fikk. Får sørge for å få registrert Deerhoof-plata jeg kjøpte i dag hos Last.FM og ta testen på nytt, så blir det kanskje litt mer orden på sakene. :)

Tryggve: Virker som det er en litt tilfeldig vurdering av graden av mainstreamhet; Nine Inch Nails slo mest ut på min liste selv om det var mange andre artister der som er mye mer tilgjengelige, og en jeg hørte om på et forum som hadde tatt testen fikk utslag på et band som ikke har gitt ut debutalbumet sitt ennå ...

 
Den 04.04.2007, 19:11, sa Anonymous Anonym...

Såvidt jeg har skjønt, ser tjenesten på hvor mange Last.fm-lyttere artisten/bandet har, og lager et vekta gjennomsnittstall for å finne ut hvor mange som hører på den samme musikken som deg. Mainstreamprosenten får man ved å dele gjennomsnittstallet ditt på lyttertallet til de mest populære banda på Last.fm, som er Beatles, Radiohead, RHCP osv. Siden sammenregninga er vekta basert på både playcount og plassering, er det i teorien mulig å oppnå mer enn 100% mainstreamhet.

 

Legg inn en kommentar

<< Tilbake